32 33 dagar har min surfplatta varit indisponibel för mig. Idag gav jag Telia ett alternativ att byta ut min surfplatta mot en Motorola Xoom eller HTC Flyer istället. Dom blev lite funderande och bad att få återkomma till mig. Den senaste tidens information jag fått är att min surfplatta (Galaxy Tab 10.1) ska bytas ut, men…
I dagsläget så har Anovo runt 1.100 surfplattor som ska bytas innan min platta blir aktuell. Detta gör att jag kommer att få vänta ganska länge till på att få den. Enligt Anovo, Samsung och även Telia så kommer det eventuellt att ta ungefär en månad till innan plattan kommer.
Då jag redan köpt tillbehör till Galaxy Tab 10.1 så känns det ju lite fel, men jag har inte tid att vänta längre. Just nu tittar jag på lite reviews om dom två olika alternativen som finns hos Telia idag. Motorola Xoom och HTC Flyer.
Då HTC Flyer har single core processor, 7 tums skärm och Gingerbread (2.3) istället för 3.1 så är den nog borträknad redan nu.
Vi får se vad Telia säger. Dom lovade att återkomma till mig efter 10 idag…
<Uppdateras när jag får veta mer>
————————————–
Uppdatering: Telia ringer upp mig och säger att min surfplatta är hos Anovo på reparation. Något som jag är fullkomligt medveten om. Jag förklarar att tanken var ju att jag skulle få byta mot en annan surfplatta istället för Galaxy Tab 10.1.
”Ett ögonblick så ska jag kolla…” *klick* så lägger dom på…
Jag ringer upp Telia och förklarar från början vad som hänt och vad vi höll på att prata om. Telefonisten säger att dom måste vidarebefodra mig till en annan avdelning. Där jag hamnar i samtalskö. Efter drygt 10 minuter så hamnar jag på… ANOVO? Jag börjar förklara mitt ärende och telefonisten på Anovo kliar sig i huvudet. Vad ska dom göra i det här ärendet?
Dom säger att det är ok, dom kan skicka min Galaxy Tab 10.1 till Telia istället om Telia ger mig en annan surfplatta. Inga problem alls.
Jag ringer upp Telia och hamnar på teknisk support. Jag förklarar mitt ärende från början igen och dom ”ska kolla upp det här” och ber mig vänta… 1 minut senare sprakar det till i luren och någon lägger på. *klick*
Jag ringer upp Telia igen och hamnar denna gång på Kundtjänst. Pratar med en tjej som heter Hanna. Jag förklarar mitt ärende och vad som hänt dom senaste samtalen. När jag förklarat färdigt lägger jag märke till att det är rätt så tyst i luren. Dom har lagt på igen…
Ringer upp igen och får prata med tekniska avdelningen. Dom vidarebefodrar mitt samtal till kundtjänst och tro det eller ej. Det är Hanna som svarar i andra änden. Jag förklarar att jag ringt tidigare och att samtalet verkar ha brutits. Jag förklarar mitt ärende igen och allt som hänt sedan första samtalet.
Hon ska kolla med order avdelningen och ber mig vänta. I ungefär 3 minuter sitter jag och lyssnar medan det skrattas och pratas i luren, eftersom hon glömt att sätta på ”mute”. När hon slutligen förstår att hon missat knappen så hör jag bara ”…men vad fan..” *klick*.
Jag ringer upp igen och får sitta i samtalskö. Denna gång hamnar jag på teknisk support igen och får prata med en kille som heter Peter. Jag förklarar lätt irriterad allt från början igen (ingenting verkar loggas hos Telia) och när jag slutligen är klar så lovar han att skicka ett mail till order avdelningen. Han ”ska höra av sig”.
Jag sitter just nu och pratar med Konsumentverket och kommer att lägga ett ärende hos dom. Om Telia tror att dom kan behandla kunder hur som helst så har dom lite mer att lära. Nu är jag faktiskt riktigt förbannad.
Om nu Telia är inne och läser på ITPiraten.se hela tiden så kan dom ju höra av sig igen med en kommentar, eller? Det finns några saker jag gärna vill få rätt på direkt från Telia själva, utan risk att dom kastar på luren när det vankas tankearbete.
1. Finns det någon anledning varför man INTE skulle kunna byta mot en annan surfplatta. Helst när den surfplatta som det rör är sprillans ny i kartong, helt olevererad dessutom? Den är aldrig använd eller på något annat sätt uppackad. Anovo går med på att skicka min sprillans nya Galaxy Tab 10.1 direkt till Telias lager, vilket gör att Telia kan sälja den till någon annan kund.
2. Loggas det något överhuvudtaget på Telia? Man kan ringa in 100 gånger på en dag utan att telefonist 99 känner till ett enda ord vad telefonist 1 och jag pratade om. Detta gör allt till en evig loop med olika bud och informationer. Man kommer aldrig fram till något överhuvudtaget.
3. Vet telefonisterna själva när dom spelas in i ”kvalitéts syfte” eftersom dom kan behandla kunder som skit utan att behöva oroa sig för sitt jobb?
Istället för att ni på Telia ska skicka in en kommentar där det står ”Vi ber om ursäkt och vill att du tar kontakt med oss på…” så kan ni väl svara på inlägget direkt? Det finns säkert många som är intresserade vad ni har för svar på mina frågor…
Kommentarer
Ett svar till ”Telia jollrar bort kunder med flit… (Uppdaterad)”
Gud så irriterande! Tror att Telia hoppas att alla deras kunder är som jag (som efter några försök hade brutit ihop totalt, gråtit, förbannat Telia och tillslut snällt hade gett med mig)
Tur du står på dig. Hoppas verkligen att de kan svara på dina frågor snart!