VIASAT slår till igen…

Det är inte länge sedan jag var i bråk med VIASAT angående deras abonnemang. Deras metoder är faktiskt sanslösa och dom har inget intresse i kunderna. Som många kanske kommer ihåg så handlade mitt bråk med VIASAT om att dom lovat mig ett kanalpaket med HD kanaler och en mottagare för ett väldigt förmånligt pris.

Dom ”låste” mig på 24 månader, men redan då första räkningen kom så var den inte på det utlovade 99 kr/mån, utan närmare 300 kr/mån. Efter många samtal och brev så slutade i alla fall allt lyckligt för mig i alla fall. Bara några tusen kronor back, men det var det värt för att bli av med dom en gång för alla.

Denna gång är det min pappa som råkat illa ut. Då blixten slog ned och förstörde hans mottagare så ringde han VIASAT om råd. Något som man inte bör göra. Dom skickade en ny mottagare till honom, en HD mottagare. Trots att han inte har någon HD kanal överhuvudtaget.

Problemet började med att han inte längre hade TV3, utan att det var TV3HD på den kanalplatsen. Samma gäller övriga kanaler som erbjuds. Alla har blivit utbytta mot HD kanaler. Detta hade ju inte varit något stort problem om det hade gått att programmera om mottagaren och flytta på kanalerna, men det går ju givetvis inte på den billiga skräpmottagaren han fick från dom.

Dessutom fick han betala nästan 1.000 kr för mottagaren, som gör att han inte kan se dom kanaler han betalar för i sitt guld paket på VIASAT. Nåja, detta var ju inte ett så stort problem, ingen dör ju av att missa dom största kanalerna i sitt kanalpaket. Men svider gör det ju givetvis.

Idag var jag förbi då mottagaren hade ”tappat alla kanaler”. Den hade dock slagit av och vägrade att starta igen. Less på gorm och bråk med denna billiga skitmottagare som VIASAT erbjuder så bestämde han sig att säga upp hela skiten och byta till Kanal Digital istället, då dessa erbjuder 1000 gånger bättre service.

Det är här det roliga börjar.

Det visade sig att då man köper en mottagare av VIASAT så tvingar dom kunden att förlänga avtalet med 24 månader, något som låter lika sjukt som det är.

Så, i dagsläget har min far alternativet att få en ny skitmottagare av VIASAT och låsa upp sig ytterligare 24 månader, eller att säga upp allt och fortsätta betala i nästan 2 år till för något han inte kan använda.

VIASATs metoder har ifrågasatts många gånger. Något man kan förstå när dom måste lura sina kunder för att ha kvar dom. Denna gång har dom dock förlorat ännu en kund, eftersom jag inte kommer att ge mig före min far tagit sig ur deras vansinniga kontrakt.

Passa er för VIASAT, det finns bättre alternativ och bättre kvalité att få.

Ha en bra dag.

Categories:

Tags:

Comments are closed

november 2022
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
Produkter
Prenumerera på bloggen via e-post

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.