Vad kan man säga. Det verkar inte som att någon kommer att höra av sig från Telia. Konstigt, dom som alltid har hört av sig när jag ringt tidigare, eller? Trodde faktiskt på fullaste allvar att det skulle bli en annan grej nu när jag tagit kontakt med dom ”dolda-avdelningarna” på Telia. Men tydligen har detta ingen större betydelse.
Mitt ärende hamnade nog i ”skit-samma” högen och där kommer den att fortsätta ligga tills högen töms ned i det runda arkivet. Trist, men det verkar vara ett faktum.
Jag ska vänta tills klockan 16.00 samt försöka ringa upp dom en sista gång innan jag skickar ärendet vidare till Konsumentverket och dom får ta hand om kontakten med Telia. Denna gång ska jag yrka på återköp från Telia och helt enkelt köpa en surfplatta från någon annan istället. Det är nog lugnast så.
Trots att Telia varit i ”branchen” så många år verkar det inte ha smittat av sig på någon anställd. Då i princip ingen vet något om nånting där. Jag är riktigt besviken faktiskt. Man kanske ska ta alla ”Telia Suger” hemsidor på allvar innan man köper något därifrån nästa gång.
Om du är på väg att köpa något av Telia, tänk om, tänk smartare och gör inte samma misstag som mig. Den enda gång du inte har problem med Telia är när allt fungerar som det ska.
Min svärfar är ett lysande exempel på hur bra Telia är. I ungefär 1 år har han haft problem med sin Internetanslutning. Telia säger att dom inte har något bekymmer hos dom, likväl så börjar det fungera bättre efter ett samtal med dom. Efter 1-2 veckor så börjar allt om igen.
Vi har lyckats lokalisera att det är IP telefoni-delen som stör trafiken. När man har TV, Telefoni och Bredband via Telia och Internet slutar fungera, då är det tyst hemma… =)
1.000-tals andra har också liknande/samma problem med Telia. Men vad händer? Ingenting…
Så, Tick-tack Telia… Klockan 16.00 är deadline…
—————————–
Uppdatering: Deadline har nu passerat med ungefär 2 timmar, vilket gör att jag för närvarande sitter och komponerar ihop ett detaljerat brev till Konsumentverket. Precis som dom ville. Jag ringde min kontaktperson på Telia Kundrealtioner, men hon hade glömt bort att kontakta orderavdelningen. Hon skulle göra det imorgon, men hon lät lite tveksam om det skulle hända. Fy fan för Telia… Nu har jag fått nog, totalt…
Jag yrkar nu på skadestånd och även att köpet hävs. Konsumentverket kommer att få kontakta Telia i mitt ställe, eftersom det inte händer något när jag hör av mig.
—————————-
Uppdatering 2: Nu har jag varit i kontakt med Telia en sista gång, på uppmaning av Konsumentverket. Jag har alla handlingar som krävs för att jag ska kunna häva köpet, vilket jag nu ämnar göra. Denna gång skickade jag ett väldigt offciellt brev, med datum, tider och vilka jag pratat med. Jag har lärt mig av tidigare problem att man ska göra anteckningar på allt, även om det inte är Telia man pratar med, men speciellt vid samtal till Telia. All kommunikation med Telia från dagsläget ska gå via E-post, så att jag kan dela med mig av informationen vid eventuella bekymmer.
Jag hör av mig när Telia har svarat på mitt e-post meddelande.