Från Telia, inget nytt.

Som ni vet så saknades min USB adapter vid leverans av surfplattan. Telia var in på hemsidan och kommenterade att dom skulle skicka en adapter. Här skulle det ju givetvis varit frid och fröjd, i vanliga fall. Men eftersom ”Urbams Lag” gäller när jag handlar saker så har jag inte sett röken av någon adapter ännu.

Jusr nu sitter jag i samtalskö till Telia, med bara 47 st före mig, men när jag kommer fram hoppas jag att dom har en bra förklaring om varför jag inte verkar få denna mystiska adapter.

Jag ska skriva vad Telia säger strax, jag passar på att titta på TV under tiden…

(20 minuter senare)

”Du har plats 5 i turordning…”

(5 minuter senare kommer jag fram)

”Nu ser vi ju inte att du pratat med oss tidigare…”
”Vi ska kolla med närmaste Telia butik…”
”Är det SIM kortet du saknar?”
”Vad är en USB adapter?”

Långa väntetider mellan frågorna och troligen en massa frågande mellan arbetskamraterna…

5 min utan ett ljud i luren… Jag väntar, och väntar…

Dom kan inte hjälpa mig, tyvärr, utan dom måste återkomma om 1 till 2 dagar med ett svar på var min adapter tog vägen. Det känns ju lite som att man pratar med individer på ett företag istället för med en kundtjänst. Jobbigt? Svar: ja.

Nu ska dom alltså återkomma, så jag får lägga ärendet på is tills jag hör något mer.

Det mest intressanta med det hela var att även denna gång var jag tvungen att guida personen jag pratade med på kundtjänst till deras egen hemsida, berätta var dom skulle klicka och även läsa högt vad som står på hemsidan för att dom skulle hitta ordet ”USB adapter”.

Det verkar som att just det ordet är främmande för alla som jobbar på kundtjänst, i alla fall dom jag pratat med hittils. Men efter att man förklarat att en USB adapter inte är ett SIM kort och att jag inte är intresserad av ett USB modem till surfplattan, eftersom själva ”mobil-delen” är inbyggd, så kan man gå vidare och fråga det man tänkt.

Om kundtjänst är inne åter igen för att ”be om ursäkt” så kan jag bara säga att jag inte är arg på något sätt för att det blir så här. Bara för att man arbetar på Telia så behöver man ju inte veta allt om datorer och moderna uttryck.

Det jag kan känna lite irritation över är när man blir lovad något och det inte sker, så får man börja om från början igen med en ny person, eftersom ingenting verkar loggas. Om det fortfarande blir trubbel så är det bara att börja om igen. ”Den onda cirkeln”-syndromet.

Nåja. Dom gör så gott det går. Synd bara att det inte fungerar dom flesta gångerna, men det har kanske något att göra med ”Urbans Lag”.

Ha en bra dag.