Från Telia, fortfarande inget nytt… (uppdaterad)

Idag var alltså Telias deadline för att jag ska få returkartongen för att skicka min Galaxy Tab 10.1 på service. Hör och häpna, men ingenting gick att hitta i brevlådan idag heller.

När jag ringde till kundtjänst så skulle dom kolla med ”leveransavdelningen” för att fastställa om det blivit något fel hos dom denna gång. Dom som följer denna ”tragiska utveckling” vet att dom först skickade fel kartonger, trots att jag fyllt i alla uppgifter helt rätt. Drygt en vecka tog det för dom att få ut dessa felaktiga kartonger.

Nu har jag väntat i snart 2 veckor på att få dom rätta returkartongerna, något som verkar vara svårare än det låter. Jag måste troligen beställa nya transportsedlar och få dessa utskickade också, eftersom dom har ett förfallodatum som var ganska snävt.

Att få transportsedlarna tar ungefär 1 vecka vilket gör att jag varit utan min Galaxy Tab 10.1 i över en månad, trots det är den inte skickad ännu. Reparationen tar ungefär 3-4 veckor, vilket gör att 2 månader har gått innan jag får tillbaka den från reparation.

Härligt… Det är allt jag kan säga. Många anser att Telia är vänliga som kommenterar på ITPiraten.se, men jag hade helst sett att något händer istället för att behöva lyssna på ursäkter. Jag vet att jag låter kritisk, men när man köper något av ett sånt stort företag som Telia så förväntar man sig att saker och ting ska gå smidigt.

Dom borde rent teoretiskt ha ”fått kläm” på hela den biten. Problemet är nog främst att Samsung inte hunnit skicka ut nya Galaxy Tab 10.1 som saknar produktionsfelet som min hade. Vilket gör att det är rätt meningslöst att överhuvudtaget skicka in den på reparation just nu. Men man kan ju ha tur.

Man behöver nog inte vara speciellt kunnig om fysik eller elektronik för att lista ut att en 8 mm surfplatta med 10.1 tums skärm kommer att medföra problem med utrymmet bakom skärmen. Så länge inte skärmen är så bastant att den inte rör sig eller sviktar någonstans.

Samsungs relativt tunna Gorillaglas på Tab 10.1 sviktar rätt så ordentligt och detta medför givetvis problem i långa loppet. Men dom är ju smarta, dom löser det säkert på ett smidigt sätt.

Vi får väl se vad som händer.

På återseende när Telia hört av sig igen…

Uppdatering: Telia kände inte för att höra av sig igen verkar det som. Eller så har dom ingen aning om var min returkartong tog vägen. Hur som helst har dom inte ringt tillbaka på 5 timmar.