Svar från Telia…

Idag hörde Telia kundrelationer av sig till mig med ett besked om att jag skulle få en ny surfplatta, något jag inte riktigt siktat in mig på. Dom bad om ursäkt och skulle återkomma lite senare…

Ungefär 1 timme efteråt så ringer dom upp igen och frågar om jag vill ha en ny surfplatta eller om jag vill säga upp allt? Jag valde att säga upp allt, eftersom det gormat så in i h-vete.

Så nu har alltså, efter 40 dagar, Telia bestämt sig för att jag lika gärna kunde ha fått en ny surfplatta på en gång. Dessvärre är det försent och det kommer aldrig att hända igen att jag handlar från Telia.

På grund av att vi är bosatta i djupaste skogarna i norr så måste vi dessvärre ha Telia som operatör, men om det funnits ett alternativ som fungerade så hade jag bytt även på mobiltelefonen. Precis så förbannad är jag på Telia.

Missinformation, felaktiga leveranser, långsam service och 1000 olika svar på samma fråga. Det är Telia i ett nötskal. Om du funderar på att köpa något, köp hellre det på avbetalning än att använda Telias alternativ med ”ökad månadsavgift” som i grund och botten gör att du betalar åt helvete för mycket för en sak ändå.

Jag kommer troligen att ligga lågt med en surfplatta och invänta dom som är lite mer kompetenta innan jag slår till. Nåja, nu har jag i alla fall fått prova på att äga en surfplatta i två månader, om än det var mindre än 15 dagar jag kunde använda den så är det ju alltid något.

På återseende.