En historia som jag trodde skulle vara betydligt längre slutade när Power slutligen hörde av sig den 21/1-24 och sa att jag nu kunde komma och hämta skärmen. Efter lite bollande fram och tillbaka, där jag fått beskedet att dom skulle skicka monitorn till mig, så att jag skulle slippa dom 32 mil tur och retur som annars krävs, visade sig inte riktigt stämma. Det var bara att sätta sig i bilen och åka och hämta skärmen.
Väl hemma så verkar den fungera perfekt i alla fall, vilket är trevligt. Jag är förstås tacksam för att Samsung åtog sig att reparera skärmen, helt utan kostnad, för att den var aningen mindre än 3 år gammal. Det besparade mig en oförutsedd utgift som jag annars inte haft något val än att ta.
Så. Här slutar min ”triologi” om Samsung G5 Odessey. Skulle jag rekommendera produkten trots problem? Varför inte. Jag tror att min skärm inte hade någon vanlig problematik som uppstår efter en viss tid, utan var en isolerad händelse. Jag tror dessutom att många kanske inte ens skulle tänka på att fråga Samsung om hjälp när deras nästan 3 år gamla skärm börjar gorma. Som tur var så försöker jag alltid arbeta utifrån logik och inte mycket annat, det har visat sig vara ett vinnande koncept. I detta fall var min logiska tanke att en skärm för så mycket pengar borde hålla mer än 2 1/2 år. Om jag inte trott det så skulle jag troligen bara kastat den på återvinningen och köpt en ny.
För er som läst alla tre delarna av denna händelse så blev det lite antiklimax i detta inlägg. Den enda anledningen att jag skrev något till att börja med var att jag nästan var helt säker att något skulle gå fel. Det brukar oftast göra det när jag får problem med några av mina prylar. Denna gång gick det otroligt smidigt ändå. Visst, jag var tvungen att resa 64 mil totalt för att få skärmen reparerad, vilket gav mig en hög bränsle-räkning. Power i Luleå tappade för ett tag bort foten till min skärm, som dom monterat lös när dom skickade skärmen till service-stället. Men i slutänden så löste det sig ju rätt så bra ändå.
Jag har förstås lite tankar rörande Power.se och jämförelser till ”det gamla hederliga” MediaMarkt. Men det blir i ett annat inlägg.
Ha en riktigt bra dag så hörs vi snart igen.