Samsung erkänner att det är fel på Tab 10.1!

Samsung har nu sträckt sig till att erkänna att ett produktionsfel har inträffat på Galaxy Tab 10.1 plattorna. Som ett tecken på ”goodwill” så tillåter nu Samsung utbyten mot en ny surfplatta inom 30 dagar efter köpet. Alltså frångår dom sina vanliga 14 dagar som är standard på denna modell.

Som en liten ”twist” (och ”Urbans Lag” som jag också kallar olika ”twistar” här i livet) så godkänns inte detta förlängda utbyte om man köpt surfplattan på nätet. Du måste alltså ha köpt den i en Telia butik för att få din defekta surfplatta utbytt mot en ny.

Som ni kan gissa så beställde jag ju givetvis min via nätet, vilket gör att 14 dagar gäller för mig och dessa passerades lite för mig.

Just nu ligger min surfplatta i Anovos händer. Jag har varit med förr, dock. Om surfplattan kommer tillbaka så är det antingen 1 av 3 saker som har hänt.

1. Surfplattan är fortfarande trasig med samma problem och Anovo har ”uppdaterat mjukvaran”.

2. Surfplattan är hel, men full med repor och skräp. Dessutom har dom öppnat den med en rostig skruvmejsel och förstört såväl skruvar som glasskärm.

3. Surfplattan kommer aldrig tillbaka eftersom Anovo inte kommer ihåg var dom lagt den. Telia vet inte vad dom ska göra åt detta och jag kommer att sitta i minst 6 månader utan någon platta eller pengar. Mitt mobila bredband slutar dock aldrig att kosta pengar.

Jo, där slutar alternativen och gissningsleken kan börja. Jag kommer givetvis att hålla er uppdaterade om vad som händer.

Ha en bra dag.